Tabla

Şterge câte un cuvânt la fiecare repetitţie; întreabă pe copii ce cuvânt lipseşte. De fiecare dată repetă versetul.

Flanelograful

Scrie versetul în cuvinte pe fâşii de hârtie sau flanelograf. În mod repetat, ia câte un cuvânt de pe flanelograf, până când copiii spun versetul fără să fie ajutaţi.

Ordinea corectă

Împarte fâşii cu părţi ale versetului şi cere copiilor să le fixeze pe flanelograf (tablă) unul câte unul, în ordine.

Verset amestecat

Copiii trebuie să dezlege versetul amestecat (cuvintele sunt scrise pe fâşii separate). Repetă-l de fiecare datăcând este dezlegat cu succes. Această metodă este bună pentru versetele scurte sau pentru a doua săptămână, când se repetă versetul.

Mozaic

Versetul este vizualizat ca un mozaic şi pus pe tablă sau flanelograf. În mod repetat, în timpul repetării versetului, sunt luate părţi din mozaic. Când toate părţile sunt luate, alege câţiva copii să vină să le pună din nou.

Sau

Fă două mozaicuri cu acelaşi verset şi pune-le în două plicuri. Împarte copiii în două echipe. Fiecare echipă primeşte un plic şi prima care completează versetul este câştigătoare. Dacă sunt prea mulţi copii, foloseşte reprezentanţi pentru fiecare echipă. Este mai bine decât să ai toţi copiii. Poţi repeta versetul de mai multe ori sau poţi să rogi toţi copiii să spună versetul atunci când acesta este completat.

Ridicări ciudate

Cei cu ochii albaştri spun versetul;cei care au ceva verde în îmbrăcăminte; cei care au şase ani; cei care au părul inchis; cei care au acasă animale mici; cei care au luat micul dejun etc. Copiii spun versetul stând în picioare.

Accentuarea unui cuvânt

Începe spunând versetul cu o voce normală. Roagă un copil să aleagă un cuvânt. Repetă versetul, şoptind cuvântul ales. Roagă alt copil să mai aleagă un cuvânt. Toţi repetă versetul, de data aceasta şoptind amândouă cuvintele. Continuă jocul până când aproape tot versetul este spus în şoaptă.

Controlul volumului

Poţi controla volumul cu care este repetat versetul ridicând sau lăsând mâna. Este bine să ai o poziţie clară pentru normal, încet şi foarte încet. Ai grijă să nu ai o poziţie pentru tare deoarece aceasta ar ducede multe ori la strigăte şi nu este un mod acceptabil de a folosi Cuvântul lui Dumnezeu.

Urmează conducătorul

Copiii repetă versetul în funcţie de fiecare cuvânt arătat de învăţător. El poate opri într-un loc pe la mijlocul versetului pentru câteva secunde sau poate trece mai repede peste cuvinte. Dacă copiii nu se opresc sau nu spun cuvintele mai repede, trebuie să o ia de la început şi să spună versetul din nou.

Lucrul pe echipe

Împarte copiii într-un număr de echipe. Fiecare trebuie să spună o frază sau un rând al versetului.

Ping-pong

Împarte copiii în două echipe. Poţi să-i pui să se uite la alţii. O echipă spune primul cuvânt, a doua spune al doilea, prima al treilea şi aşa mai departe până la sfârşitul versetului. Sau poţi face o competiţie cu trei echipe. Două echipe sunt copiii şi a treia echipă este învăţătorul.

Simboluri

Copiii repetă versetul în timp ce un simbol reprezentând fiecare parte a versetului este ţţinut sus. Această metodă merge mai bine în a doua săptămână după ce versetul a fost învăţat.

Cuvântul următor

Învăţătorul începe să repete versetul. Când se opreşte, copiii spun următorul cuvânt. După aceea învăţătorul poate să aleagă un copil care să meargă în faţă şi să facă acelaşi lucru.

Al cui este rândul?

Pregăteşte versetul pentru flanelograf împărţindu-l în fraze. Pe dosul fiecărei fraze scrie cine trebuie să-l repete. De exemplu: băieţii, fetele, învăţătorul, tu şi un prieten. Un copil ia o propoziţie de pe tablă şi citeşte ce scrie pe dos. Când copiii au făcut aceasta, alege alt copil să meargă să ia o altă propoziţie şi aşa mai departe.

Alege un prieten

Un copil repetă versetul. După aceea el alege un alt copil să meargă în faţă să spună versetul. Al doilea copil găseşte un altul şi toţi trei repetă versetul împreună. Acest joc poate să continue până când ai cuprins toţi copiii (dacă nu ai prea mulţi).

Versetul pe dos

Alege un verset reprezentativ pentru lecţie şi scrie-l pe foaie, scriind fiecare cuvînt pe dos ( ex. în loc de PĂSTOR vei scrie ROTSĂP). Fă o copie pentru fiecare copil şi acordă-le câteva minute pentru a pune versetul în ordine. La sfârşit citiţi împreună versetul cu voce tare şi rugaţi-vă ca Dumnezeu să vă ajute să-l puneţi în practică.

Creioane înţepenite

Cere copiilor să scrie versetul biblic pe foaie fără să ridice creionul de pe foaie până la sfârşit. Va fi dificil pentru că suntem obişnuiţi să ridicăm creionul de pe foaie după fiecare cuvânt. Procedeul va fi distractiv şi va fixa versetul adânc în mintea copiilor. Încurajează copiii să-l pună în practică până la următoarea întâlnire.

Resurse:

Predând eficient copiilor – nivel I (AMEC)

www.resursecrestine.ro

www.oci.ro